سال نو؛ بهترین و شگفت انگیزترین سال زندگی ( قسمت اول)


چه بسا ابتدای هر سال مصمم می شوید که یک هدف ارزشمند مادی یا معنوی را تا پایان سال به منصه ظهور برسانید اما چند هفته که از آغاز سال می گذرد سرد می شوید. اما سال در پیش رو، متفاوت خواهد بود زیرا شما می خواهید سال 1390 بهترین و شگفت انگیز ترین سال عمر تان باشد؛ البته اگر گامهای زیر را بردارید:


1- آفرینش یک نیت قدرتمند، برای تبدیل امسال به  بهترین سال عمرتان: نیت برای انسانها همانند نرم افزار برای رایانه است.  اما نیت شما باید از وجودتان سر ریز شود و از تک تک سلولهای تان ساطع گردد تا شرایط و کسانی را به سوی خود جلب کنید که در تجلی آرزوهایتان مفید باشند.


 2-  ایجاد احساس خوب  در همین لحظه و قبل از بر آورده شدن آرزو: هر آرزویی که دارید نه به دلیل خود آرزو بلکه به دلیل احساس پس از بر آورده شدن آن است که  جذاب است . اما نکته جادویی این است که خداوند به ما این قدرت را داده که بدون هیچ دلیل بیرونی از درون شاد باشیم. این قدرت را در کودکی بارها استفاده کرده اید. اگر با این حس خوب شروع کنید آرزوها و خوشبختی به سراغتان می آید. در غیر این صورت اگر با حس بد درونی  شروع کنید هیچ ثروت بیرونی قادر به تبدیل آن حس نیست. هر چه در درون با خودمان خوش رفتار تر باشیم مردم در بیرون هم با ما خوش رفتار تر خواهند شد. این میسر نمی شود جز اینکه میزبان خوب و مهربانی برای ناملایمات زندگی و نقاط ضعف خودمان باشیم و بپذیریم که هیچ آدمی کامل نبوده و خداوند انسان را در سختی آفریده است.  با وجود این سختی ها  متعهد شویم که زندگی با صداقت و شرافتمندانه ای را پی بگیریم .


  3 - به دنیای با عظمت فطرت کبریایی الهی تان گام بگذارید و به آن ایمان بیاورید : مغز نغزی دارد آخر آدمی    یک دمی آن را طلب گر آدمی (مولوی) شما قادرید عادتهای بد را ترک کرده و ویژگی های لازم برای رسیدن به آرزوهای شریف خود را پرورش دهید، به شرط آنکه یاد بگیرید از آگاهی ناب ورای فکر و جاری در کل هستی بهره ببرید.


4- برنامه ریزی کنید: ابتدای این مرحله این است که کارها و روابط حل نشده ای را که شما را  به گذشته بسته اند و اجازه نمی دهند والاترین وجودتان را متجلی کنید، مشخص نموده و آنها را برطرف نمایید. خودتان و دیگران را از صمیم دل ببخشید و از لوح پاک شروع کنید. سپس مانند نوشتن یک طرح تحقیقاتی؛هدف ، روشهای رسیدن به هدف ، زمانبندی  و همکاران و..را  به طور دقیق مشخص نمایید.


 5- برای به اجرا در آوردن برنامه از بزرگترین دوستتان یعنی نظم و انضباط  کمک بگیرید و از چک چک آب لطیف بیاموزید که قطره قطره ولی با پشتکار بر سنگ سخت موانع می چکد و آن را سوراخ می کند.


6- همین الان یکی از هزاران کار  را انتخاب کرده و با تمرکز فقط آن را انجام داده  و از حیله گور خران آگاه باشید: برای عمل کردن، هدف بزرگ را به 365 تقسیم کرده و آن را ریز کنید در غیر اینصورت خدای ناکرده همان بلایی که بر سر شیر گرسنه مانده شکار نکرده و لگد خورده آمد ممکن است نصیبتان شود. شیر با همه قدرتش گاهی از شکار گور خر  باز می ماند زیرا گله گوران و هزارن خطوط سیاه و سفید را می بیند  نه  یک شکار منفرد را.


  7- مطالبه لحظه لحظه زندگی و آفرینش روزهای فراموش نشدنی: خردمند کیمیا گر است و در پس هر واقعه منفی نکات مثبت و خیر و برکت مشاهده می کند. کیمیاگری زندگی شکوهمند در لحظه حال را یاد بگیرید. چنان زندگی کنید که سر مشق باشید و همیشه تشنه تعالی و ارتباط با مغز نغز خود باشید.

لنگ و لوک و خفته شکل و بی ادب          سوی او می غیژ و او را می طلب (مولوی)
 

۲ نظر:

قطره گفت...

ممنوووووووووووووووووووووووووون که
آپ کردید ....

بهره بردم ...

سال پر از آرامش خالص ، سال پر از " در اکنون بودن " ، سال پر از تسلیم و رضا ، سال پر از لحظات حضور براتون آرزو دارم ....

پرما گفت...

سلام
با تشکر از آقای پانویس که این سایت رو به ما معرفی کردند
آقای بنانی نوشته هاتون رو خیلی دوست دارم

ارسال یک نظر

لطفاً نظر خود را بخط فارسی بنویسید.

لطفاً فقط نظرتان درباره‌ی مطلب نوشته شده را بنویسید. و اگر پیامی برای نویسنده دارید، به پیوند "تماس با نویسنده" مراجعه نمایید.