دو معجون معجزه آسا در پيشگيري از گرفتگي عروق كرونر


بيماري همچون پيري و مرگ در مسير زندگي انسان اجتناب ناپذيرند و چه بسا بيماري همچون بسياري از رنج ها و سختي ها و شوك هاي زندگي، نقش كمك كننده در بيدار كردن انسان از هويت فكري را ايفا مي كنند. در واقع بيماري جدي، شانس برخورد و آشنايي انسان را با بعد ديگر وجود ش، يعني آگاهي وراي فكر ايجاد مي كند. جالب توجه اينكه آگاهي فكري بدون حاكميت آگاهي وراي فكر و در مواردي كه حاكم مطلق وجود انسان باشد، اغلب به عنوان يكي از علل ريشه اي بسياري از بيماريها تلقي مي گردد.
 ابتدا به دلايل مختلف، گرفتگي عروق كرونر( عروقي كه اختصاصاً عضله قلب را تغذيه مي كنند) ايجاد مي شود و متعاقب آن اگر گرفتگي كامل باشد، سكته يا آنفاركتوس قلبي به دليل از بين رفتن سلولهاي عضلاني قلب كه از آن رگ ، خونرساني مي شدند؛ پيش مي آيد.

سكته قلبي در واقع از بيماريهاي ناشي از تسلط فكر بر انسان متمدن امروزي است و از قاتلين عمده بشر امروزي هم محسوب مي شود. افكاري كه تا 99 درصد آنها منفي و تكراري و استرس آور هستند و دردي را هم از انسان دوا نمي كنند!! و بر استرس و عوارض آن مي افزايند. يكي از عوارض استرس اعتياد به پر خوري است و پرخوري هم از علل اصلي گرفتگي عروق كرونر!
مغز انسان توهمات خيالي هويت فكري را واقعي تصور نموده و در دام غم و غصه و خشم از گذشته و اضطراب از آينده مي افتد و متعاقب آن روز به روز بر گرفتگي عروق كرونر، به ويژه در افرادي كه از زمينه ارثي هم برخوردار هستند، اضافه شده و متأسفانه، در بسياري از موارد، نشاني قابل توجهي هم در شخص قرباني ايجاد نمي شود.  
مشكلات قلبي البته ريشه ژنتيكي هم دارند. در خصوص گرفتگي عروق و سكته متعاقب آن جايي خواندم كه تا 250 ژن دخيل هستند.
ولي با وجود اين ها، اين بيماري با رعايت موارد زير تا حد زيادي قابل كنترل و پيشگيري است. البته نكته مهم اين است كه تغيير سبك زندگي شامل مجموعه اي از عوامل است و به تنهايي با استفاده از فقط يك عامل، نتيجه قابل توجه نخواهد بود. ( در ايجاد بيماري ها و همينطور در پيشگيري و درمان آنها معمولاً، مجموعه اي از عوامل دخيل هستند، بنابراين هميشه نمي توان انتظار يكساني را در همه موارد داشته باشيم.)
در محافظت از قلب علاوه بر مراقبه و وضعيت آلفا و اثر ذهن بر جسم و مباحث فيزيك كوانتوم در اين زمينه، كه اثرات معجزه آسايي( به علت افزايش ملاتونين و...و كاهش كورتيزول و...) دارند، موارد زير هم توصيه مي شود:
 دو معجون معجزه آسا در باز كردن گرفتگي عروق كرونر(رگهاي تغذيه كننده قلب):
1-    سكنجبين عسل و سركه سيب: سركه سيب خانگي نه صنعتي، يك قاشق مرباخوري+ عسل ( هر چه طبيعي تر بهتر) يك قاشق غذاخوري + آب ولرم، يك ليوان؛ كه خوب مخلوط شوند.
 روزانه يك ليوان هر زمان كه مناسب دانستيد و ميل تان كشيد( همراه گلاب هم مي توان استفاده نمود. البته بهتر است يك ساعت قبل از غذا باشد) و به مدت  3 ماه متوالي مصرف نماييد. اين شربت را به توصيهء اكيد دوست عزيزم آقاي دكتر راسخي كه در زمينه داروهاي گياهي تجربه و تخصص دارند، تجربه نموده و مفيد و مؤثر ديدم. (دكتر راسخي عليرغم يك بار تجربهء حدود ده سال پيش بنده، در خوردن همزمان خربزه و عسل، اين تركيب را كاملاً مضر مي دانند و عدم تجربه دل درد و .. را در آن يك بار، به دليل تفاوتهاي فردي و.. استثناء مي دانند.)

2-    سير و ليموترش: 30 عدد حبهء سير پوست كنده + 5 عدد ليمو ترش شيرازي( ليموهاي ريز) همراه پوست و بدون دانه+ 4 ليوان آب به خوبي مخلوط شوند (افزودن پودر زنجبيل را هم برخي توصيه نموده اند).
سپس اين مخلوط، در يك ظرف روي حرارات به اندازهء شروع جوشيدن( به اصطلاح يك قل!) حرارت داده شود. بعد از آن صاف(صافي فلزي يا..) گردد و عصارهء نسبتاً غليظ بعد از صاف كردن، در يخچال نگهداري شود.
 روزانه 30 سي سي ( حدود نصف استكان) و به مدت 21 تا 40 روز مصرف آن توصيه شده است.
3-    براي محافظت از قلب خواب كافي، ورزش سبك ولي منظم و هر روز ( به عنوان مثال نيم تا يك ساعت پياده روي) ، اجتناب از خشم و كينه ( و افكار همراه بايد نبايد مولد خشم ) ضروري است.
4-    تغذيه مناسب، تغذيه گياهي ( 70 تا 80 در صد ميوه و سبزي خام ؛ 20 تا 30 درصد پختني و روزانه مقدار كمي –يك مشت- آجيل) اجتناب از بزرگ شدن شكم( بزرگي شكم معمولا همراه با گرفتگي عروق است) اجتناب از غذا ي پختني بعد از 7 بعد از ظهر و روزهء شبانه ( از 6 تا 8 غروب تا صبح ) و اجتناب از پر خوري در يك وعده،
در افراد مبتلا بايستي به نحوي ويتامين B12 ،اسيد فوليك، امگا 3 تأمين شود( شايد گاهي تخم مرغ و ماهي يا جايگزين هاي آنها ضروري باشد ) زالزالك (يا كيالك يا گويج) و خيلي از ميوه ها و سبزي ها و آجيلها و روغن زيتون و كنجد( در حد مناسب) هم در حد اعتدال، براي باز كردن عروق و كاهش چربي و...مفيد هستند.
چك كردن ساليانه چربي و كلسترول و كلسترول مفيد و مضر و.. ( خانمها بعد از يائسگي حساس تر به بيماريهاي فلبي مي شوند) با كمك آزمايش خون مفيد است.
·        نكته مهم اينكه كساني كه داروهاي قلبي مصرف مي كنند (يا تقريباً هر دارويي را كه مرتب مصرف مي كنند) از خوردن گريپ فروت اجتناب كنند يا با پزشك شان مشورت نمايند( كساني كه اصلا دارويي مصرف نمي كنند، اين ميوه براي كاهش چربي و كلسترول آنها بسيار هم مفيد است و اشكالي ندارد)
·        داروهاي قلبي اغلب با جين سينگ و زنجبيل هم تداخل دارد.