باز هم پیاز و خربزه و عسل

باز هم پیاز و خربزه و عسل!!! و قانون میوه خوردن

2- 3 ماهی بود که مبتلا به یک میخچه در ناحیه انگشت  پا بودم و یکی از دوستان پزشک هم میخچه بودن آن را تاکید کرد ولی هیچ درمانی انجام ندادم و میخچه هم بزرگتر می شد! تصمیم گرفتم از طریق پیاز آن را درمان کنم!!! به همان روش که گفته شده بود، داخل یک پیاز را در آورده و از نمک پر کردم و یک شب ماند تا آب انداخت. از آن آب مرتب به میخچه مالیدم و پس از 3 – 4 روز( که امروز باشد!!) از کوچک شدن و جمع شدن آن متحیر شده ام!! بله بنظرم کاملاً مؤثر بوده است. البته یک مورد جواب یا یک مورد عدم جواب از نظر علمی چیزی را ثابت نمی کند ( از نظر آماری باید معنی دار باشد و..). ولی می تواند به عنوان تائیدی بر کارها و خواص ذکر شده ی قبلی بیان شود. تجربه درمان با پیاز را برای یکی از دوستان آشنا به همیو پاتی و. . ( دکتر قدسیان)  گفتم ایشان هم از یک خاصیت دیگر درمانی پیاز گفت. در طب سنتی آلمان از پیاز برای درمان گوش درد به شرح زیر استفاده می کنند: در آب در حال جوش پیازی را پوست کنده و درسته به مدت یک دقیقه می اندازند و سپس آن را در داخل پارچه ای یا حوله ای قرار داه خوب می کوبند! پارچه را که حاوی پیاز گرم می باشد در کنار گوش مبتلا به مدت 5 دقیقه نگه می دارند. دکتر قدسیان می گفت این روش را خودش امتحان کرده و جواب داده است. ایشان به نقل از یک پزشک هم می گفت که به یک بیمارمبتلا به گوش درد که دسترسی به دارو نداشته توصیه کرده و جواب گرفته است.
یک مورد از رد یک باور جمعی را هم تجربه کرده ام ( همانطور که گفته شد در علم تجربی یک مورد از نظر علمی چیزی را ثابت یا رد نمی کند): خورن خربزه و عسل! را (که شنیده بودم دل درد شدید و حتی مرگ در پی دارد، و از یک نفر هم شنیده بودم که این باور غلط است ) در یک مسافرت با خانواده به سرین اردبیل امتحان کردم !! به میزان کافی از هر دو همزمان خوردم و هیچ عارضه یا مشکلی پیش نیامد. ( نمی دانم شاید هم از آن موقع به بعد مغزم تاب بر داشته و خودم خبر ندارم!!) خوب نمی دانم شاید این دو مورد تجربه شخصی، در دیگران قابل تعمیم نباشد و به کسی هم توصیه نمی کنم! 
البته قانونی که در خوردن میوه ها( در دانش و حکمت تغذیه طبیعی) وجود دارد و بنده هم کما بیش رعایت می کنم این است که میوه را با آب یا غذای دیگر مخلوط نمی خورم. و پس از خوردن میوه هم یک ساعت چیزی نمی خورم. پس از غذا ی سنگین مثل نهار هم تا 2-3 ساعت و پس از آب هم تا یک ساعت میوه نمی خورم. بنابراین خوردن همزمان خربزه و عسل را تکرار نکرده ام!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظر خود را بخط فارسی بنویسید.

لطفاً فقط نظرتان درباره‌ی مطلب نوشته شده را بنویسید. و اگر پیامی برای نویسنده دارید، به پیوند "تماس با نویسنده" مراجعه نمایید.